Zmiany kliniczne i biomarkery w przewlekłej chorobie Alzheimera AD 8

Występowało znaczne odkładanie A. w jądrze ogoniastym i kora w nosicielstwie mutacji ponad 10 lat przed spodziewanym początkiem objawów, w porównaniu z nienośnymi (panel B). Panel C pokazuje dodatkowe odkładanie A. w obrębie kory i neostriatu w przewidywanym czasie wystąpienia objawów. Zwiększony SUVR wskazuje na zwiększone wiązanie PIB do amyloidu fibrylarnego. Skala waha się od niskich wartości SUVR (bardziej niebieskie kolory), wskazując małe ilości amyloidu, do wysokich wartości SUVR (bardziej czerwone kolory), co wskazuje na duże ilości amyloidu. Kolejność i tempo zmian patofizjologicznych w autosomalnej dominującej chorobie Alzheimera oszacowano za pomocą analizy zależności między klinicznymi, poznawczymi, obrazowymi i biochemicznymi pomiarami w kohorcie DIAN (Figura 2). Począwszy od 25 lat przed spodziewanym początkiem pojawiania się objawów, stężenia A.42 w CSF u nosicieli mutacji wydawały się zmniejszać, w porównaniu do tych u nosicieli. Odkładanie A. zmierzone przez PIB-PET (Figura 3 i patrz Wideo 1, dostępne w) wykryto co najmniej 15 lat przed oczekiwanym początkiem objawów (Tabela 2). Wzrost poziomu tau w CSF i atrofii mózgu wykryto około 15 lat przed spodziewanym pojawieniem się objawów, następnie hipometabolizm mózgowy i upośledzona pamięć epizodyczna około 10 lat przed oczekiwanym pojawieniem się objawów i globalnym zaburzeniem poznawczym rozpoczynającym się 5 lat przed oczekiwanym początkiem objawów.
Dyskusja
Wcześniejsze badania autosomalnej dominującej choroby Alzheimera wykazały atrofię hipokampową, 27 amyloidozę włókienkową, 28 i nieprawidłowości biochemiczne w CSF [29]. Po ustanowieniu DIAN, światowej sieci autosomalnych dominujących centrów choroby Alzheimera, oszacowaliśmy czas i kolejność zmian. w autosomalnej dominującej chorobie Alzheimera w dużej kohorcie z chorobą. Zmiany zaczynają się w mózgu co najmniej dwie dekady przed przewidywanym początkiem objawów klinicznych. Przy użyciu oszacowań lat od oczekiwanego pojawienia się objawów, kolejność i wielkość zmian wskazują, że mutacje genetyczne powodują wzrost A.42, po którym następuje skrobiawica mózgu, tauopatia, zanik mózgu i zmniejszony metabolizm glukozy. Po tych zmianach biologicznych można wykryć upośledzenie poznawcze, które kończy się zaburzeniem klinicznym i ostatecznie demencją. Odkrycia te sugerują, że diagnoza demencji klinicznej jest podejmowana późno w trakcie biologicznej kaskady autosomalnej dominującej choroby Alzheimera.
Szacowany rok od oczekiwanego pojawienia się objawów normalizuje stadium choroby na podstawie wieku rodzicielskiego. Nasze odkrycia sugerują, że po zapoczątkowaniu procesy choroby Alzheimera są prawdopodobnie niezależne od wieku bezwzględnego, ale raczej zależą od rozpoczęcia procesów, takich jak nieprawidłowe fałdowanie A. i inne czynniki modulujące.
[podobne: moje sm blog, sferocytoza wrodzona, rozlane uszkodzenie aksonalne mózgu ]

0 thoughts on “Zmiany kliniczne i biomarkery w przewlekłej chorobie Alzheimera AD 8”

Powiązane tematy z artykułem: moje sm blog rozlane uszkodzenie aksonalne mózgu sferocytoza wrodzona