Wpływ wieloczynnikowej interwencji na śmiertelność w cukrzycy typu 2 ad 8

Jedynie kontrola skurczowego ciśnienia krwi pogorszyła się w grupie intensywnej terapii, podczas gdy poziom glukozy, poziomy lipidów, rozkurczowe ciśnienie krwi i szybkość wydalania albuminy z moczem poprawiły się w grupie leczenia konwencjonalnego, pozostawiając dwie grupy badane o podobnym poziomie czynniki ryzyka po 13,3 roku. Projekt naszego badania nie pozwolił nam oszacować dokładnego czasu, w którym czynniki ryzyka poprawiły się w grupie terapii konwencjonalnej. Ponieważ jednak wszystkim pacjentom zaoferowano intensywne leczenie pod koniec badania, poprawa prawdopodobnie miała miejsce na początku okresu obserwacji. Efekt obniżenia ciśnienia krwi w punktach końcowych układu sercowo-naczyniowego pojawia się zwykle w ciągu kilku miesięcy, 26,27, natomiast efekt obniżenia stężenia lipidów widoczny jest po do 2 lat .8,28,29 Wpływ obniżenia stężenia glukozy na punkty końcowe związane z cukrzycą występuje nawet później.4 Dlatego też efekt wczesnej interwencji w porównaniu ze spóźnioną interwencją może być prawdopodobnym wytłumaczeniem dla ciągłej dywergencji w końcowych punktach sercowo-naczyniowych, a nie w prostym związku czas-efekt. Leki stosowane w naszym badaniu różniły się między badanymi grupami. Na przykład, większa część pacjentów w grupie intensywnej terapii przyjmowała metforminę lub pochodne sulfonylomocznika, pomimo podobnych poziomów glikemii w obu grupach. Dlatego różnice w lekach lub ich kombinacjach mogły przyczynić się do długoterminowego wyniku.
Zmniejszenie progresji powikłań mikronaczyniowych nastąpiło po średnio 3,8 latach nasilonej interwencji, 12 zmian utrzymywało się na poziomie 13,3 lat. Rzeczywiście, w trakcie ciągłej obserwacji, redukcja ta przełożyła się na znaczące bezwzględne zmniejszenie ryzyka o 6,3% w potrzebie dializy, stanu, który w wielu częściach świata jest równoznaczny ze śmiercią30.
Nie monitorowaliśmy niekorzystnych efektów w sposób ciągły. Jednak podczas poważnych wywiadów z pacjentami odnotowano niewiele poważnych działań niepożądanych. 10,12 W tym względzie warto zauważyć, że oprócz atorwastatyny przepisano leki generyczne o znanych długofalowych skutkach ubocznych. To, czy nowsze i droższe leczenie cukrzycy będzie miało dodatkowe korzystne długoterminowe skutki lub ryzyko, pozostaje jeszcze do ustalenia.
Ostatnie badania wykazały bardzo powolny postęp w osiąganiu celów leczenia oraz w stosowaniu zalecanych leków w profilaktyce powikłań naczyniowych u chorych na cukrzycę.31,32 Dlatego też, ponieważ intensywna, wieloczynnikowa opieka nad pacjentami z cukrzycą typu 2 prowadzi do zmniejszenia odsetka zgonów i chorób sercowo-naczyniowych. zaburzenia, wczesne i skrupulatne wdrażanie aktualnych wytycznych leczenia pozostaje dużym wyzwaniem.
[przypisy: ocet na świerzb, maciej pastuszczak, rozlane uszkodzenie aksonalne mózgu ]

0 thoughts on “Wpływ wieloczynnikowej interwencji na śmiertelność w cukrzycy typu 2 ad 8”

Powiązane tematy z artykułem: maciej pastuszczak ocet na świerzb rozlane uszkodzenie aksonalne mózgu