Wpływ wieloczynnikowej interwencji na śmiertelność w cukrzycy typu 2 ad 5

Krzywe czasowe dla czynników ryzyka wykazały podobny wzór dla 93 pacjentów, których obserwowano przez cały okres 13.3 lat (dane niepokazane). Nie zaobserwowano istotnych różnic między obiema grupami pod względem nawyków związanych z ćwiczeniem i paleniem tytoniu, a jedynie niewielkie (choć znaczące) zmiany dotyczyły spożycia węglowodanów i tłuszczu. Nie stwierdzono również istotnych różnic w masie ciała ani obwodzie talii (Tabela 1). Rycina 3. Rycina 3. Szacunki Kaplan-Meier dotyczące ryzyka zgonu z jakiejkolwiek przyczyny oraz z przyczyn sercowo-naczyniowych i liczby zdarzeń sercowo-naczyniowych, według grupy leczenia. Panel A pokazuje skumulowaną częstość występowania ryzyka zgonu z dowolnej przyczyny (główny punkt końcowy badania) podczas 13.3-letniego okresu badania. Panel B pokazuje skumulowaną częstość występowania wtórnego złożonego punktu końcowego zdarzeń sercowo-naczyniowych, w tym zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych, udaru niezakończonego zgonem, zawału serca niezakończonego zgonem, pomostowania tętnic wieńcowych (CABG), przezskórnej interwencji wieńcowej (PCI), rewaskularyzacji w obwodowej arterii miażdżycowej choroba i amputacja; Panel C pokazuje liczbę zdarzeń dla każdego składnika złożonego punktu końcowego. W panelach A i B pręty I reprezentują błędy standardowe.
Podczas całego 13,3 roku obserwacji zmarło 24 pacjentów (30%) z grupy intensywnej terapii, w porównaniu z 40 pacjentami (50%) w grupie leczenia konwencjonalnego, co odpowiadało bezwzględnemu zmniejszeniu ryzyka o 20% (P = 0,02 w teście log-rank) (Figura 3A). Współczynnik ryzyka zgonu w grupie intensywnej terapii w porównaniu z grupą leczoną konwencjonalnie wynosił 0,54 (przedział ufności 95% [CI], 0,32 do 0,89, P = 0,02). Nie stwierdzono dowodów na zmianę współczynnika hazardu po zaprzestaniu formalnej interwencji (P = 0,27). Zgony na raka były zgodne z oczekiwaniami na podstawie danych z Duńskiego Rejestru Raka i nie różniły się istotnie pomiędzy dwiema grupami badawczymi (dwie zgony w grupie intensywnej terapii i pięć w grupie terapii konwencjonalnej).
Tabela 2. Tabela 2. Liczby zgonów z dowolnej przyczyny, zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych i zdarzeń sercowo-naczyniowych w wieku 13,3 lat. Dziewięciu pacjentów w grupie intensywnej terapii zmarło z przyczyn sercowo-naczyniowych, w porównaniu z 19 w grupie terapii konwencjonalnej (P = 0,03 w teście log-rank) (Tabela 2). Współczynnik ryzyka zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych w grupie intensywnej terapii wynosił 0,43 (95% CI, 0,19 do 0,94, P = 0,04). Współczynnik ryzyka zgonu z powodu choroby sercowo-naczyniowej zmniejszył się w grupie intensywnej terapii po zakończeniu pierwotnego badania, ale różnica między grupami nie osiągnęła istotności (p = 0,06). Jednak ze względu na graniczną istotność przeanalizowaliśmy również dane według skorygowanego modelu, który obejmował czas od randomizacji jako skalę czasową. Uzyskane wyniki (współczynnik ryzyka, 0,43; 95% CI, 0,19 do 0,95; P = 0,04) były podobne do tych uzyskanych z modelu nieskorygowanego.
Łącznie 209 zdarzeń sercowo-naczyniowych wystąpiło podczas 13,3 roku obserwacji (Tabela 2 i Figura 3B). W grupie intensywnej terapii bezwzględne zmniejszenie ryzyka wyniosło 29%, przy współczynniku ryzyka 0,41 (95% CI, 0,25 do 0,67; P <0,001). [więcej w: puste odbijanie, cepelek rejestracja, szczepionka infanrix hexa ]

0 thoughts on “Wpływ wieloczynnikowej interwencji na śmiertelność w cukrzycy typu 2 ad 5”

1. [..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: protetyka na implantach[…]

Powiązane tematy z artykułem: cepelek rejestracja puste odbijanie szczepionka infanrix hexa