RozPoznanie zapalenia około opłucnego opiera się na stwierdzeniu obrazu właściwego wysiękowemu zapaleniu opłucnej z tą różnicą, że w zapaleniu około opłucnym stłumienie odgłosu opukowego ma granice nieregularne a narządy sąsiednie nie są przesunięte. Od otorbionego ropnego zapalenia opłucnej (pyothorax saccatus] zapalenie około opłucne da się często odróżnić na tej podstawie że ruchomość granic płuc w tej chorobie bywa zazwyczaj zachowana. Objawu tego nie ma wtedy, gdy do ropnego zapalenia około opłucnego dołączy się wtórnie wysiękowe zapalenie opłucnej z następowymi zrostami opłucnymi. Rokowanie w zapaleniu około opłucnym wtórnym zależy od choroby podstawowej. W zapaleniu pierwotnym jest przy właściwym leczeniu dobre. Postępowanie lecznicze w zapaleniu około opłucnym polega na zwalczaniu choroby podstawowej. Postać pierwotna zwykle ropna wymaga leczenia chirurgicznego. ROPOWICA OPŁUCNEJ (PHLEGMONE PLEURAE) Ropowica opłucnej polega na znacznym obrzmieniu zapalnym opłucnej nacieku błony podsurowiczej i zmętnieniu błony surowiczej, natomiast płynnego wysięku w jamie opłucnej oraz włóknika na błonie surowiczej jest bardzo mało. Ropowicę opłucnej spostrzega się w przypadkach uszkodzenia sąsiednich narządów, po operacjach na przełyku itd. Ropowica opłucnej doprowadza najczęściej już w kilka dni do zgonu z objawami bardzo ciężkiego ogólnego zakażenia, ropowicy śródpiersia itd. Chorego może uratować tylko szerokie otwarcie chorych miejsc (thoracotomia). [przypisy: rozlane uszkodzenie aksonalne mózgu, choroba menkesa, sferocytoza wrodzona ]

0 thoughts on “ROPOWICA OPLUCNEJ”

1. [..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: Stomatolog – gabinet dentystyczny[…]

Powiązane tematy z artykułem: choroba menkesa rozlane uszkodzenie aksonalne mózgu sferocytoza wrodzona