OSTRA GRUZLICA PROSÓWKOWA OPLUCNEJ

Bardzo duży wylew krwi, zwłaszcza do obu jam opłucnych, może wywołać nagłą śmierć. Jeżeli natomiast wylew jest niewielki, krew może powoli się wessać, częściej jednak rozwija się zapalenie opłucnej odczynowe, nierzadko ropne. Rozpoznanie wybroczyny śródopłucnej opiera się na stwierdzeniu dużej ilości płynu w jamie opłucnej z objawami krwotoku, wewnętrznego, bezpośrednio po działaniu odpowiedniego czynnika chorobotwórczego. Rokowanie w przypadkach wybroczyny śródopłucnej zależy od czynnika przyczynowego oraz od obfitości krwotoku i szybkości jego powstania Leczenie w przypadkach wybroczyny śródopłucnej polega na usunięciu przyczyny. Niestety, nie zawsze da się to osiągnąć. W większości przypadków zmuszeni jesteśmy poprzestać na zaleceniu bezwzględnego spokoju na czas dłuższy z miejscowym zastosowaniem lodu na klatkę piersiową oraz leków tamujących krwawienie zabiegów oraz leków zwalczających ostry zapad serca. OSTRA GRUZLICA PROSÓWKOWA OPŁUCNEJ (PLEURITIS MILIARIS ACUT A) Określenie. Jest to choroba polegająca na bardzo obfitym rozsianiu się gruzełków gruźliczych na opłucnej, któremu w dalszym przebiegu choroby towarzyszy mniej obfite rozsianie się na innych błonach surowiczych i w innych narządach, zwłaszcza zaś tylko niewielkie w płucach. Ostrą gruźlicę prosówkową opłucnej spostrzega się najczęściej w okresie dojrzewania płciowego i u osób młodych. [patrz też: maciej pastuszczak, wzr sopot, zastrzyki przeciwzakrzepowe a alkohol ]

0 thoughts on “OSTRA GRUZLICA PROSÓWKOWA OPLUCNEJ”

Powiązane tematy z artykułem: maciej pastuszczak wzr sopot zastrzyki przeciwzakrzepowe a alkohol