Odma oplucna otorbiona

Odma opłucna otorbiona: Zdarza się rzadziej już Jama w płucu. Drżenie piersiowe zwykle osłabione lub zniesione. Rzężenia, jeżeli są słyszalne płyną jakby z oddali. Zmiany objawów opukowych i osłuchowych po silnym kaszlu i wykrztuszeniu nie bywa. Międzyżebrza wygładzone, nieraz wypuklone. Objaw Wintricha o wiele rzadszy niż w przypadkach Jamy w płucu. Odgłos opukowy czerepewy bywa rzadko. Przesunięcie narządów sąsiednich, chociaż nie zawsze. Gwałtowny początek nader silnymi bólami, znaczną dusznością i sinicą; odma może jednak rozpocząć się nieburzliwie, a nawet niepostrzeżenie. Szmer pluskający w przypadkach, w których w otorbionej jamie opłucnej znajduje się powietrze i płyn. Zdarza się częściej niż odma opłucna otorbiona. Drżenie piersiowe zachowane albo nawet wzmożone. Liczne rzężenia dźwięczne, sprawiające wrażenie, Jakby powstawały tuż pod uchem. Szybka zmiana objawów opukowych i osłuchowych po silnym kaszlu i wykrztuszeniu. Międzyżebrza w miejscu jamy zapadnięte, wciągnięte. Objaw Wintricha znacznie częstszy niż w przypadkach odmy. Odgłos opukowy czerepowy zdarza się częściej. Przesunięcia narządów sąsiednich nie ma. Początek rozwój powolny stopniowy. Szmer pluskający słyszy się tylko wyjątkowo. W różnicowaniu między odmą opłucną otorbioną a dużą jamą w płucu może dopomóc badanie radiologiczne bronchograficzne. Znaczna bębnica (meteorismus) żołądka, zwłaszcza towarzysząca marskości lewego płuca, gdy wskutek tego żołądek i przepona po lewej stronie są przesunięte ku górze, może wywoływać na rozleglej przestrzeni odgłos opukowy , bębenkowy oraz szmer oddechowy dzbanowy, a nawet zniesienie szmerów oddechowych. Szmer pluskający w żołądku może mieć pozory szmeru opisanego przez Hipokratesa (succussio Hippocratis) w przypadkach ropniaka opłucnego z odmą. W bębnicy żołądka jednak w przeciwieństwie do odmy opłucnej: 1) wymienione objawy nie są stałe 2) lewa połowa klatki piersiowej nie jest wypuklona i rozszerza się dobrze podczas oddychania 3) przepłukanie żołądka usuwa wszystkie objawy fizyczne. [podobne: neuropatia nerwu wzrokowego, kodent głogów, ocet na świerzb ]

0 thoughts on “Odma oplucna otorbiona”