Jednakże żaden pacjent nie został poproszony o wycofanie lub leczenie zawieszono z powodu tej reakcji zapalnej; nie było problemów ze zgodnością. Postulujemy, że reakcja zapalna pomaga w ustąpieniu choroby wrzodowej. Nadkażenia były częstsze w przypadku kontroli nośników niż w przypadku paromomycyny, co przypisywaliśmy nieobecności miejscowego działania przeciwbakteryjnego aminoglikozydów. Wszystkie superinfekcje leczono doustnymi antybiotykami i rozwiązano. Ta próba dostarcza dowodów, że albo formulacja paromomycyny w obecnej kontroli hydrofilowej nośnika jest skuteczną metodą leczenia wrzodziejącej choroby L. major w Tunezji. Wczesne leczenie leiszmaniozy skórnej L. major za pomocą kremu jest prostsze niż obecne metody leczenia skórnej leiszmaniozy i jest zgodne z najnowszymi zaleceniami WHO dotyczącymi leczenia leiszmaniozy L. major skórnej.1
Podobieństwo w naturalnym współczynniku wyleczalności dla zakażenia L. major w takich geograficznie odrębnych obszarach jak Tunezja2 i Iran3 sugeruje, że albo krem byłby skutecznym leczeniem wrzodziejącego L. major w ogólności, chociaż badania są potrzebne, aby sprostać tym oczekiwaniom. Skuteczność tych kremów przeciwko chorobom nieuleczającym lub chorobom wywoływanym przez inne gatunki leiszmanii pozostaje w pełni zbadana. W związku z tym zauważamy, że u zwierząt, paromomycyna-gentamycyna i sama paromomycyna były równie skuteczne przeciwko L. major, wynikowi, który przewidywał wyniki naszego badania, ale paromomycyna-gentamycyna była bardziej skuteczna niż sama paromomycyna wobec amerykańskich gatunków, takich jak L Panamensis i L. amazonensis. 26 We wszystkich przypadkach leiszmaniozy skórnej wskaźnik terapeutyczny dla dwóch kremów z paromomycyną jest zwiększony przez ich dopuszczalny profil skutków ubocznych w porównaniu z alternatywnymi interwencjami.
[hasła pokrewne: evadent wrocław, orzepowice szpital, konrad słynarski ]

0 thoughts on “Miejscowa paromomycyna z gentamycyną lub bez gentamycyny z powodu leiszmaniozy skórnej AD 8”