Diagnostyka noworodkowa i leczenie choroby Menkesa

Choroba Menkesa to śmiertelne zaburzenie neurodegeneracyjne wieku niemowlęcego spowodowane przez różne mutacje w genie transportującym miedź, ATP7A. Wczesne leczenie zastrzykami miedzi może zapobiegać śmierci i chorobom, ale wykrywanie przedobjawowe jest utrudnione ze względu na niewystarczającą czułość i swoistość testów diagnostycznych. Wykorzystując niedobór enzymu miedzi, .-hydroksylazy dopaminy, dokonaliśmy prospektywnej oceny diagnostycznej użyteczności poziomów neurochemicznych w osoczu, oceniliśmy kliniczny efekt wczesnego wykrywania i zbadaliśmy podstawy molekularne pod kątem wyników leczenia. Metody
Od maja 1997 r. Do lipca 2005 r. Mierzyliśmy 81 pacjentów z ryzykiem wzrostu dopaminy, noradrenaliny, kwasu dihydroksyfenylooctowego i dihydroksyfenyloglikolu w osoczu. U 12 noworodków, które spełniły kryteria kwalifikacyjne i rozpoczęły terapię zastępczą miedzią w ciągu 22 dni po urodzeniu, śledziliśmy przeżycie i rozwój neurologiczny w kierunku wzdłużnym przez 1,5 do 8 lat. Scharakteryzowaliśmy mutacje ATP7A za pomocą komplementacji drożdży, analizy reakcji łańcuchowej polimerazy z odwrotną transkryptazą i analizy immunohistochemicznej.
Wyniki
Z 81 zagrożonych niemowląt 46 miało nieprawidłowe wyniki neurochemiczne wskazujące na niską aktywność .-hydroksylazy dopaminy. Na podstawie obserwacji podłużnej pacjenci zostali sklasyfikowani jako dotknięci lub nie dotknięci chorobą Menkesa, a profile neurochemiczne wykazały wysoką czułość i swoistość w wykrywaniu choroby. Spośród 12 noworodków z pozytywnymi badaniami przesiewowymi, którzy byli wcześniej leczeni miedzią, przeżycie w medianie obserwacji 4,6 roku wyniosło 92%, w porównaniu z 13% przy medianie obserwacji trwającej 1,8 roku dla grupy kontrolnej z – diagnoza i późne leczenie. Dwóch z 12 pacjentów miało prawidłowy rozwój neurologiczny i mielinizację mózgu; Jeden z tych pacjentów miał mutację, która uzupełniała mutację transportującą miedź Saccharomyces cerevisiae, wskazując na częściową aktywność ATP-azy, a druga miała mutację, która pozwalała na pewne prawidłowe splatanie ATP7A.
Wnioski
Rozpoznanie noworodkowe choroby Menkesa za pomocą pomiarów neurochemicznych osocza i wczesnego leczenia miedzią może poprawić wyniki kliniczne. Noworodki, u których występują mutacje, które nie całkowicie znoszą funkcję ATP7A, mogą szczególnie reagować na wczesne leczenie miedzią. (Numer ClinicalTrials.gov, NCT00001262.)
Wprowadzenie
Choroba Menkesa to początkowo infekcyjne, recesywne zaburzenie neurodegeneracyjne wywołane przez niedobór lub dysfunkcje ATPazy transportującej miedź, ATP7A.1-3. Kliniczne i patologiczne cechy tego schorzenia odzwierciedlają obniżoną aktywność enzymów, które wymagają miedzi jako kofaktora, w tym: beta-hydroksylaza dopaminy, oksydaza cytochromu c oraz oksydaza lizylowa.4 Ostatnie badania wskazują, że ATP7A normalnie reaguje na aktywację receptora N-metylo-D-asparaginianu w mózgu, 5,6, a upośledzona odpowiedź prawdopodobnie przyczynia się do neuropatologii Choroba Menkesa. Dotknięte niemowlęta wyglądają zdrowo po urodzeniu i rozwijają się normalnie przez 6 do 8 tygodni. Następnie występuje hipotonia, napady padaczkowe i niezdolność do rozwoju, a śmierć w wieku 3 lat jest typowa.
Leczenie codziennymi zastrzykami miedzi może poprawić rokowanie w chorobie Menkesa, jeśli rozpoczęło się w ciągu kilku dni po urodzeniu 7-13; jednak badanie przesiewowe noworodków w kierunku tego zaburzenia nie jest dostępne, a wczesne wykrycie jest trudne, ponieważ nieprawidłowości kliniczne u zaatakowanych noworodków są nieobecne lub subtelne.4,14 Ponadto, zwykłe markery biochemiczne, mała miedź w surowicy i ceruloplazmina są niewiarygodnymi czynnikami prognostycznymi w okresie noworodkowym. , ponieważ poziomy u zdrowych noworodków15 są niskie i pokrywają się z tymi u niemowląt z chorobą Menkesa
[patrz też: zastrzyki przeciwzakrzepowe a alkohol, rozlane uszkodzenie aksonalne mózgu, choroba menkesa ]

0 thoughts on “Diagnostyka noworodkowa i leczenie choroby Menkesa”

1. [..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: catering dla firm wrocław[…]