Zmiany w dziedzinie natężenia bólu i domenie zakłócające ból w Krótkiej Inwentaryzacji Bólu w trakcie trwania badania były niewielkie. Nie było znaczących zmian od linii podstawowej w najmniejszych kwadratach w czasie próby. Miary hemolizy
W celu zbadania, czy kryzilizumab wywierał wpływ na zmienne hemolityczne u pacjentów z niedokrwistością sierpowatokrwinkową, podczas badania oceniano zmiany stężenia hemoglobiny, dehydrogenazy mleczanowej, liczby retikulocytów, haptoglobiny i bilirubiny pośredniej. Nie zaobserwowano znaczących różnic w żadnej z tych zmiennych między pacjentami otrzymującymi kryzanlizumab i tymi otrzymującymi placebo (dane nie przedstawione).
Farmakokinetyka, farmakodynamika i immunogenność kryzilizumabu
Stężenia kryzilizumabu w surowicy osiągały poziom ustalony po podaniu dawek nasycających, utrzymywały się przez 52-tygodniowy okres leczenia i były proporcjonalne do dawki (ryc. S2A w dodatkowym dodatku). Średnie minimalne stężenia kryzilizumabu podczas fazy podtrzymującej (tygodnie 6 do 50) wahały się od 2,8 do 6,8 .g na mililitr przy małej dawce kryzilizumabu i od 10,5 do 15,0 .g na mililitr przy zastosowaniu dużej dawki kryzilizumabu. Krizanlizumab w dużych dawkach skutecznie blokował wiązanie P-selektyny z PSGL-1 przez całą fazę leczenia, podczas gdy krizanlizumab w małej dawce był związany tylko z częściową blokadą (ryc. S2B w dodatku uzupełniającym). Nie wykryto przeciwciał przeciw kryzilizumabowi.
Bezpieczeństwo
Tabela 4. Tabela 4. Zdarzenia niepożądane w populacji bezpieczeństwa. Ciężkie działania niepożądane zgłaszano u 55 pacjentów, w tym u 17 pacjentów z dużą dawką krylzanlizumabu, u 21 z małą dawką crizanlizumabu iu 17 z grupy placebo (tabela 4). Poważne działania niepożądane, które wystąpiły u co najmniej 2 pacjentów w grupie z aktywnym leczeniem i częściej niż w grupie placebo, to gorączka i grypa. W sumie 5 pacjentów zmarło podczas badania, w tym 2 pacjentów w grupie otrzymującej dużą dawkę kryzzlizumabu (1 pacjent z zespołu ostrej klatki piersiowej, osoba z zapaleniem wsierdzia i posocznicą), w grupie otrzymującej niewielką dawkę crizanlizumabu (z ostrej klatki piersiowej) zespół, aspiracja, niewydolność oddechowa i postępujące przekrwienie naczyniowe) i 2 w grupie placebo (1 z niewydolności prawej komory i z powodu kryzysu naczyniowo-okluzyjnego, udar niedokrwienny, śpiączka, sepsa i zakrzepica żylna prawej kończyny dolnej) .
Trzy dodatkowe zdarzenia niepożądane występujące pojedynczo, które uznano za poważne i zagrażające życiu, ale które nie doprowadziły do śmierci obejmowały posocznicę (w grupie placebo), anemię (w grupie otrzymującej małą dawkę krizanlizumabu) oraz krwotok śródczaszkowy (w grupa otrzymująca małą dawkę crizanlizumabu). Pacjent z krwotokiem śródczaszkowym był leczony ketorolakiem, co wiąże się ze zwiększonym ryzykiem udaru krwotocznego, 20,21 w momencie zdarzenia. Podczas badania nie zaobserwowano żadnych klinicznie istotnych krwawień. Zdarzenia niepożądane, które wystąpiły u 10% lub więcej pacjentów z grupy leczonej aktywnie to ból głowy, ból pleców, nudności, ból stawów, ból kończyn górnych i dolnych, zakażenie dróg moczowych, zakażenie górnych dróg oddechowych, gorączka, biegunka, ból mięśniowo-szkieletowy , świąd, wymioty i ból w klatce piersiowej.
Dyskusja
Pomimo lepszego zrozumienia patofizjologii niedokrwistości sierpniowej, możliwości leczenia powikłań związanych z chorobą, w tym kryzysów związanych z bólem sierpowatym, pozostają ograniczone
[patrz też: kodent głogów, rozlane uszkodzenie aksonalne mózgu, choroba menkesa ]

0 thoughts on “Crizanlizumab do zapobiegania kryzysom bólu w chorobie sierpowatokrwinkowej ad 7”