Roczne wskaźniki kryzysowe w populacji z podziałem na protokoły (tj. Wszystkich pacjentów poddanych randomizacji, otrzymały co najmniej 12 z 14 planowanych dawek kryzanlizumabu lub placebo i nie miały poważnych naruszeń protokołu, które mogłyby wpłynąć na ocenę skuteczności), kryzys wskaźniki we wszystkich podgrupach, wskaźniki niepowikłanych kryzysów i ostrego zespołu klatki piersiowej oraz roczne wskaźniki hospitalizowanych dni były analizowane przy użyciu tej samej metody, co w przypadku pierwotnego punktu końcowego. Test log-rank został wykorzystany do porównania czasów z pierwszym i drugim kryzysem. Zmiana w stosunku do linii bazowej w odpowiedziach na kwestionariusz Brief Pain Inventory była analizowana przy użyciu mieszanego modelu liniowego z powtarzanymi pomiarami.
Pacjenci
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka i wyjściowe wartości pacjentów w populacji docelowej. Od sierpnia 2013 r. Do stycznia 2015 r. Łącznie 198 pacjentów w 60 ośrodkach w Stanach Zjednoczonych (151 pacjentów), Brazylii (40) , a Jamajka (7) spełniała kryteria kwalifikacyjne i została losowo przydzielona do otrzymywania kryzilizumabu w dużych dawkach (67 pacjentów), małej dawki kryzilizumabu (66) lub placebo (65) (ryc. S1 w dodatku uzupełniającym). Spośród pacjentów poddanych randomizacji 129 ukończyło badanie. Liczba pacjentów, którzy przerwali leczenie w początkowej fazie badania, była zrównoważona w trzech grupach (24 pacjentów w dużej grupie otrzymującej kryzolizumab, 21 w małej grupie otrzymującej kryzolizumab i 24 w grupie placebo). Charakterystyka i wartości wyjściowe pacjentów w trzech grupach były zasadniczo podobne (Tabela 1). Rozszerzona lista charakterystyk i wartości podstawowych znajduje się w tabeli S1 w dodatkowym dodatku.
Skuteczność kliniczna
Pierwotny punkt końcowy
Tabela 2. Tabela 2. Roczne wskaźniki bólu związanego z sierpem. Na koniec fazy leczenia mediana współczynnika kryzysu rocznie w populacji, która miała zamiar leczyć, wynosiła 1,63 w grupie leczonej wysokimi dawkami crizanlizumabu. z 2,98 w grupie placebo (co wskazuje na spadek o 45,3% w przypadku dużych dawek kryzilizumabu, p = 0,01) (tabela 2). Mediana wskaźnika kryzysu w ciągu roku w grupie otrzymującej małą dawkę kryzzolizumabu wynosiła 2,01 (co wskazuje na 32,6% niższą częstość niż w grupie placebo, P = 0,18). Łącznie 24 z 67 pacjentów (36%) w grupie otrzymującej dużą dawkę kryzzolizamabu, 12 z 66 (18%) w grupie otrzymującej małą dawkę kryzilizumabu i 11 z 65 (17%) w grupie placebo miało wskaźnik zero podczas fazy leczenia.
Ustalenia pierwotnej punkt końcowy zostały poparte analizą wrażliwości rocznej stopy kryzysowej wśród 125 pacjentów w populacji na podstawie protokołu. Mediana odsetka udarów w ciągu roku w populacyjnej populacji wynosiła 1,04 w grupie leczonej dużą dawką kryzzlizababu, w porównaniu z 2,18 w grupie placebo (co wskazuje na 52,3% niższą częstość z dużą dawką kryzilizumabu, P = 0,02). Mediana wskaźnika kryzysu w ciągu roku w grupie otrzymującej małą dawkę kryzzlizumabu wynosiła 2,00 (co wskazuje na 8,3% niższą częstość niż w grupie placebo, P = 0,13). Liczba pacjentów, u których wystąpił kryzys wynoszący zero, wynosiła 15 z 40 pacjentów (38%) w grupie leczonej dużą dawką kryzzlizababu, 7 z 44 (16%) w grupie otrzymującej małą dawkę kryzilizumabu i 5 z 41 (12%). ) w grupie placebo.
Analizy rocznego tempa kryzysów związanych z bólem sierpowatym w populacji, która miała zamiar leczyć, przeprowadzono w podgrupach zdefiniowanych według współistniejącego stosowania hydroksyuretanu, skategoryzowanej historii częstości występowania kryzysu i genotypu sierpowatokrwinkowej choroby
[więcej w: rozlane uszkodzenie aksonalne, maciej pastuszczak, wzr sopot ]

0 thoughts on “Crizanlizumab do zapobiegania kryzysom bólu w chorobie sierpowatokrwinkowej ad 5”