Zdarzenia niepożądane Poważne działania niepożądane występowały rzadziej u uczestników przypisanych do kanagliflozyny niż wśród osób przypisanych do grupy placebo (104,3 vs. 120,0 uczestników z wydarzeniem na 1000 pacjento-lat, współczynnik ryzyka, 0,93, 95% CI, 0,87 do 1,00 ). Zdarzenia niepożądane prowadzące do przerwania leczenia nie różniły się istotnie pomiędzy grupami (35,5 vs. 32,8 uczestników z wydarzeniem na 1000 pacjento-lat, współczynnik ryzyka, 1,13, 95% CI, 0,99 do 1,28) (Tabela 2). Ryzyko amputacji palców u rąk, stóp lub nóg było większe niż w grupie placebo (6,3 vs 3,4 uczestników po amputacji na 1000 pacjento-lat, co odpowiada współczynnikowi ryzyka 1,97, 95% CI, 1,41 do 2,75), 71% dotkniętych chorobą uczestników ma najwyższą amputację na poziomie palca stopy lub śródstopia (ryc. S5 w dodatku uzupełniającym). Najwyższe bezwzględne ryzyko amputacji wystąpiło u pacjentów, u których w przeszłości występowała amputacja lub choroba naczyń obwodowych, ale względne ryzyko amputacji kanagliflozyną w porównaniu z placebo było podobne we wszystkich tych podgrupach (Tabela S8 w Dodatku Uzupełniającym). Zgłaszano wcześniej zgłaszane ryzyko niepożądanych zdarzeń niepożądanych związanych z zakażeniem męskich lub żeńskich narządów płciowych, zubożeniem objętości i diurezą. Nie wykryliśmy zwiększonego ryzyka hipoglikemii, hiperkaliemii, ostrego uszkodzenia nerek, zapalenia trzustki, nowotworów złośliwych lub żylnej choroby zakrzepowo-zatorowej kanagliflozyną niż placebo. Częstość wszystkich złamań była większa w przypadku kanagliflozyny niż w przypadku placebo (15,4 vs 11,9 uczestników ze złamaniem na 1000 pacjento-lat, współczynnik ryzyka 1,26, 95% CI, 1,04 do 1,52), a podobny trend obserwowano zdarzenia związane z złamaniem kości (11,6 vs. 9,2 uczestników ze złamaniem na 1000 pacjento-lat, współczynnik ryzyka, 1,23, 95% CI, 0,99 do 1,52). Istnieją dowody na niejednorodność w odkryciach kości pomiędzy CANVAS i CANVAS-R w odniesieniu zarówno do złamania małego urazu, jak i wszystkich złamań (oba P . 0,005), z ryzykiem większym w grupie kanagliflozyny niż w grupie placebo w badaniu CANVAS, ale nie w CANVAS-R (tabela S9 w dodatkowym dodatku). Tylko niewielka liczba przypadków cukrzycowej kwasicy ketonowej była obserwowana w przypadku kanagliflozyny i placebo (0,6 vs. 0,3 uczestników z wydarzeniem na 1000 pacjento-lat, współczynnik ryzyka 2,33, 95% CI, 0,76 do 7.17).
Dyskusja
Pacjenci z cukrzycą typu 2 i uznaną chorobą sercowo-naczyniową lub grupą wysokiego ryzyka wystąpienia zdarzeń sercowo-naczyniowych, którzy byli leczeni kanagliflozyną, mieli istotnie niższe odsetki pierwotnego wyniku sercowo-naczyniowego niż pacjenci przydzieleni do grupy placebo. Wszystkie trzy elementy pierwotnego wyniku – zgon z przyczyn sercowo-naczyniowych, niezakończony zgonem zawał mięśnia sercowego i udar niezakończony zgonem – wykazały punktowe oceny działania sugerujące korzyści, chociaż indywidualne efekty nie osiągnęły istotności. Wyniki wykazały również, że pacjenci leczeni kanagliflozyną mieli mniejsze ryzyko hospitalizacji z powodu niewydolności serca, postępów albuminurii i istotnej utraty czynności nerek w porównaniu z pacjentami otrzymującymi placebo, chociaż na podstawie wcześniej ustalonej sekwencji testów hipotezowych wyniki te nie są uważane za statystycznie istotny.
Kilka ustalonych skutków inhibitorów SGLT2 na wyniki pośrednie może przyczynić się do ochrony układu sercowo-naczyniowego i nerek
[hasła pokrewne: ocet na świerzb, orzepowice szpital, list pożegnalny do alkoholu ]

0 thoughts on “Canagliflozyna oraz zdarzenia sercowo-naczyniowe i nerkowe w cukrzycy typu 2 ad 8”

Powiązane tematy z artykułem: list pożegnalny do alkoholu ocet na świerzb orzepowice szpital