Ból i jego leczenie u pacjentów ambulatoryjnych z rakiem przerzutowym

Ból jest najbardziej trwałym i obezwładniającym objawem nawrotu lub przerzutowego raka. Znaczna część pacjentów z rakiem z przerzutami cierpi na długo przed końcowym stadium choroby1-5. Ból, nawet gdy jest leczony, często jest na tyle poważny, że upośledził jego zdolność do funkcjonowania, 6-8 i pracownicy służby zdrowia, a pacjenci zgadzają się, że ból często jest źle zarządzany7,9,10. Chociaż pojawiły się wytyczne dotyczące leczenia bólu nowotworowego, 11-14 nie były one szeroko stosowane i istnieje znaczna zmienność w leczeniu bólu nowotworowego9,10. Ze względu na ograniczenia dotyczące wielkości próby wcześniejsze badania nie pozwoliły na zbadanie zakresu aktualnie stosowanych terapii przeciwbólowych, stopnia, w jakim te leki spełniają istniejące wytyczne, lub cech pacjentów, których ból jest dobrze zarządzany w porównaniu z tymi, których ból jest źle zarządzane. Podajemy wyniki ankiety dotyczącej oceny potrzeb pacjentów ambulatoryjnych przeprowadzonej przez Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG). Badanie to zostało zaprojektowane w celu określenia odsetka pacjentów z rakiem, którzy mają znaczny ból (ból, który upośledza funkcję), rodzaje leczenia bólu otrzymywanego przez pacjentów z rakiem oraz cechy pacjentów, którzy są bardziej zagrożeni niedostatecznym podaniem leków przeciwbólowych. Metody
Osoby badane
W okresie od października 1990 r. Do września 1991 r. Przebadaliśmy 1308 kolejnych pacjentów ambulatoryjnych z rozpoznaną wcześniej chorobą nawrotową lub z przerzutami. Dołączyło do niego dodatkowych 119 pacjentów, ale nie wzięli oni udziału, z następujących powodów: 68 pacjentów miało niewystarczającą ilość czasu na odpowiedź lub odmowę uczestnictwa, 34 było zbyt chorych, aby odpowiedzieć na pytania, a 17 nie było w stanie zrozumieć lub wypełnić formularzy. Pacjenci, którzy przeszli operację w ciągu 30 dni od badania, zostali wykluczeni z powodu możliwości zgłaszania bólu pooperacyjnego, a nie związanego z chorobą. Pacjenci zostali zaczerpnięci z trzech typów badań powiązanych z ECOG: 12 uniwersyteckich ośrodków onkologicznych (267 pacjentów); 12 programów współpracy grupowej (382 pacjentów), które są szpitalami i praktykami społecznymi; oraz 30 społecznych programów onkologii klinicznej (659 pacjentów), z których 2 to specjalnie wyznaczone ośrodki, których pacjenci składali się głównie z mniejszości (165 pacjentów). Spośród 1308 pacjentów w badaniu 871 (67 procent) zgłosiło ból, który różnił się od codziennych rodzajów bólu (takich jak te spowodowane bólem głowy, skręceniem i bólem zęba) w ciągu siedmiu dni przed badaniem, zgłosił, że zażyli leki przeciwbólowe codziennie lub lekarze stwierdzili, że odczuwają ból w czasie badania.
Procedury badania
Aby ocenić nasilenie i wpływ bólu, pacjenci uzupełnili Brief Pain Inventory15 w czasie regularnego wizytowania. W inwentarzu prosi się pacjentów o ocenę najgorszego bólu, jaki mieli w ostatnim tygodniu w skali od 0 do 10. Pacjenci oceniali dodatkowo za pomocą trzech dodatkowych skal najlżejszy odczuwany przez nich ból, średni poziom bólu i ból. mieli w czasie badania. Każda skala była przedstawiona jako poziomy rząd równorzędnych liczb od 0 do 10, z napisem brak bólu w punkcie 0 i ból tak zły, jak można sobie wyobrazić w 10
[przypisy: safmed, maciej pastuszczak, ocet na świerzb ]

0 thoughts on “Ból i jego leczenie u pacjentów ambulatoryjnych z rakiem przerzutowym”