Ból i jego leczenie u pacjentów ambulatoryjnych z rakiem przerzutowym ad

Na tym samym typie łusek pacjenci byli również proszeni o ocenę, jak bardzo ich ból przeszkadzał w takich rzeczach, jak radość z życia, poziom aktywności, zdolność chodzenia, nastrój, sen, praca i relacje z innymi. Łuski te miały frazy nie ingerowały w 0 i całkowicie ingerowały w 10. Pacjenci byli również poproszeni o oszacowanie stopnia ulgi w bólu, który otrzymywali z ich leczenia bólu (w procentach), aby zidentyfikować obszary na ludzkiej figurze, gdzie cierpiały, i oszacować przyczynę bólu (raka, jego leczenia lub niezwiązanych przyczyn). Badanie pilotażowe ECOG wykazało, że Brief Pain Inventory ma odpowiednie właściwości psychometryczne (trafność, wiarygodność i czułość), gdy są stosowane w wieloośrodkowych grupowych badaniach grupowych16. Lekarz każdego pacjenta został poproszony o opisanie aktualnego leczenia pacjenta z powodu bólu (leków, dawek i stosowanych dróg oraz zastosowanych terapii niefarmakologicznych), scharakteryzowania raka pacjenta, ustalenia stanu sprawności pacjenta w ECOG, 17 i przypisywania bólu pacjentowi do choroba pacjenta, leczenie lub inne przyczyny medyczne lub psychologiczne. Dane te zostały zebrane po zakończeniu wizyty u lekarza, aby można było uwzględnić wszelkie korekty w terapii przeciwbólowej wynikające z Krótkiego wykazu bólu. Lekarz został również poproszony o ocenę w skali od 0 do 10 poziomu kontroli bólu pacjenta i stopnia, w jakim ból zakłócał aktywność i sen. Lekarz potwierdził wypełnienie formularza bez zapoznania się z odpowiedziami pacjenta na ankietę.
Klasyfikacja pacjentów z istotnym bólem
Ból ma większy wpływ na pacjenta, ponieważ staje się bardziej dotkliwy. Każdy ma okresowo łagodny ból (i niektóre osoby dziennie), który tylko nieznacznie ingeruje w codzienne życie. W miarę nasilania się bólu wpływa on na więcej obszarów codziennego funkcjonowania pacjenta. Wcześniejsze badania wykazały, że pacjenci z chorobą nowotworową, którzy oceniają swoje nasilenie bólu w punkcie środkowym lub wyższym (5 lub więcej) w skali od 0 do 10, wykazują nieproporcjonalnie więcej zaburzeń czynnościowych18. Ból o takim nasileniu wpływa niekorzystnie na standardowe wskaźniki zdrowia, takie jak aktywność i apetyt18. Na potrzeby tego badania zdefiniowaliśmy pacjentów, którzy ocenili swój najgorszy ból jako 5 lub wyższy jako odczuwający znaczny ból.
Indeks zarządzania bólem
Zgodnie z wytycznymi Światowej Organizacji Zdrowia dotyczącymi leczenia bólu w przypadku nowotworów, 11 takie postępowanie uważa się za wystarczające, gdy istnieje zgodność między zgłoszonym poziomem bólu pacjenta a siłą przepisanego leku przeciwbólowego (jego miejsce na drabinie analgetycznej). Indeks zarządzania bólem porównuje najsilniejszy środek przeciwbólowy przepisany pacjentowi z raportowanym poziomem bólu tego pacjenta19. Aby skonstruować indeks, ustaliliśmy, który z czterech poziomów terapii przeciwbólowo-lekowej był najsilniejszy z zastosowanych: 0, brak leku przeciwbólowego; 1, nieopioidowy (np. Niesteroidowy lek przeciwzapalny lub acetaminofen); 2, słaby opioid (np. Kodeina); i 3, silny opioid (np. morfina). Następnie ustaliliśmy poziom bólu pacjenta na podstawie najgorszego wyniku bólu w Krótkiej Inwentarzu Bólu (1 do 3, łagodny, 4 do 7, umiarkowany i 8 do 10, ciężki)
[hasła pokrewne: szczepionka infanrix hexa, choroba menkesa, okulista na nfz lublin ]

0 thoughts on “Ból i jego leczenie u pacjentów ambulatoryjnych z rakiem przerzutowym ad”